Jak sobie poradzić z zaparowanymi szybami? – część czwarta

167W trzeciej części skończyliśmy na tym, że większość pojazdów jest wyposażona w wentylacje z filtrem przeciwpyłkowym. Ale pomimo tego na wewnętrznej części przedniej szyby z czasem i tak osadzają się niezwykle małe pyłki. My możemy ich tak łatwo nie zobaczyć, to on posiada higroskopijne własności, co sprawia, że parowanie szyb jest przyspieszone. Dodatkowo w takim przypadku osuszanie trwa dłużej niż zwykle. A czysta szyba nie będzie miała takich problemów. Do tego wszystkiego warto również dodać kilka drobnych rad. Po pierwsze kiedy pasa deszcz wkładaj mokrą kurtkę i parasolkę nie do wnętrza samochodu, ale do bagażnika. A jeśli na drodze leży śnieg, który przyczepił Ci się do butów, to strzepnij go zanim wsiądziesz do samochodu. W ten sposób nie przeniesiesz go na dywanik do samochodu. Mokre dywaniki parują bardzo długo, a dodatkowo podnoszą wilgoć w kabinie, więc może nastąpić o wiele intensywniejsze parowanie szyb niż przy suchej pogodzie. Zapraszam do piątej części wpisu, która niedługo pojawi się na naszym blogu.